Dnes je 09. 09. 2024
svátek má Daniela

Zkamenělý zámek

Archiv

Původní jméno pískovcového hrádku se nikde nezachovalo, takže se mu přezdívá Zkamenělý zámek. Může být příjemným zpestřením cesty od Mělníka či doplněním výletu na Housku, Vrátenskou horu anebo Kokořín. Nejsnadněji je dostupný ze vsi s názvem Konrádov, která leží při silnici ze Mšena (Kokořína, Nosálova) do Dubé.

Pojedeme-li v naznačeném směru, objevíme po pravé straně rybníček a u něj kromě kontejnerů na odpad i dvě parkovací místa. Vrátíme se kousek zpět a narazíme na zelenou turistickou značku. Odbočíme doleva a hned za domky se můžeme občerstvit v Konrádovské studánce, o jejíž vodu se starají okolní chalupáři. Podle cedulky na stromě je voda skutečně vhodná k pití a má výbornou chuť. Přiznám se, že já si netroufl.

Stále po zelené vystoupáme úvozem k rozcestí s orezlými značkami, které nás trochu zmatečně pošlou podél meze s křovím. Uposlechneme a naštěstí zanedlouho opět objevíme zelenou a necháme se jí vyvést na hřeben.

Místní chataři se činili i jinak: na mnoha místech objevíme dřevěné lavičky a můžeme se z nich rozhlédnout po kraji. Neuvidíme žádné silnice, ani stavení ... jen samé lesy a skály. Na turistickou trasu docela zapomenuté místo.

V nejvyšším bodě cesty odbočíme k samotnému Zkamenělému zámku. Tvoří ho vlastně jen jedna skalní místnost, navíc se zříceným stropem.

Podle nalezených stop zde často táboří trampové. Svědčí o tom i cancák, který kupodivu za několik let nikdo neodnesl či nespálil. Docela dobře se v něm čte.

Vlevo za jeskyňkou objevíme zbytky schodů, můžeme po nich trochu krkolomně vystoupat až na vrchol skály, což je vůbec to nejlepší místo k rozhledu, meditaci i svačince.

Ten kilometr zpět k autu seběhneme za patnáct minut a můžeme po hodinové pauze pokračovat dále v cestě do Lípy či jinam.