Dnes je 01. 10. 2024
svátek má Igor

Projekt vzdělávání zaměstnanců podpoří Evropský sociální fond

Archiv

Potrvá 23 měsíců a získal finanční podporu z Evropského sociálního fondu, která může dosáhnout maximální výše bezmála dva a půl milionu korun. O schválení projektu rozhodla výběrová komise Úřadu práce v Liberci, která hodnotila celkem 47 žádostí, z nichž uspělo pouze 13. Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa získala druhou nejvyšší částku.


„V současné době jsou kladeny stále větší nároky na efektivitu a kvalitu práce všech úseků a proto zaměstnancům chceme poskytnout nástroje pro řízení změn prostřednictvím adekvátního vzdělávání a podpory při aplikaci poznatků do praxe jednotlivých úseků,“ říká lékařská náměstkyně NsP a garant projektu MUDr. Zuzana Nešněrová.


Podle ní, mezi hlavní cíle projektu patří „vytrénování“ zaměstnanců v postupech řešení, které směřují ke standardizaci řízení a poskytování excelentních služeb nemocnice.


„V úvodu projektu budeme vybírat dodavatele vzdělávacích služeb v rámci veřejné zakázky, který má již zkušenosti s manažerským vzděláváním v nemocnicích nebo se vzděláváním zdravotnického personálu v komunikačních dovednostech. Průběžně hodláme seznamovat zaměstnance s výsledky projektu,“ sděluje koordinátorka projektu Dana Šperlíková.


Hlavní přínosy pro zaměstnance vidí v rozšíření kvalifikace a kompetentnosti, zvýšení motivace a sounáležitosti s organizací, ale též v jejich lepším přístupu k informacím i zjednodušení komunikace vůbec. Do cílových skupin budou zařazeni primáři, vrchní a staniční sestry, dále zdravotnický personál z centrálního příjmu a chirurgické ambulance i dalších oddělení nemocnice, ale také zaměstnanci z technicko hospodářských oddělení.


„Manažeři rozvinou své interpersonální dovednosti, aby uměli zvládat nároky, které jsou na ně kladeny při řízení pracovních kolektivů. A navíc svou kultivovaností a dynamičností dokázali efektivně řídit procesy v měnícím se konkurenčním prostředí,“ vysvětluje Šperlíková.


Dílčími efekty, které překročí rámec tohoto projektu bude zvýšení kvality poskytovaných služeb, rostoucí spokojenost klientů pacientů se službami nemocnice.