Dnes je 09. 09. 2024
svátek má Daniela

Nedvězí

Archiv

Přestože ji nezdobí žádná rozhledna, nabízí dokonalý kruhový rozhled. Nevyniká ani nadmořskou výškou (458 metrů), přesto z ní můžeme vidět Prahu, Říp, Bezděz, polabské tepelné elektrárny i Českou Lípu.

Na výlet nám stačí vyhradit si sobotní dopoledne či nedělní odpoledne. Pokud zaparkujeme v Dražejově (a nebudeme se snažit dojet až přímo pod vyhlídku), máme před sebou příjemnou pětikilometrovou procházku. Díky asfaltce může být Nedvězí dobrým tipem i na cyklovýlet.

Dražejov, ves s roubenými chalupami, vypuštěnou hasičskou nádrží a kaplí svatého Jana Nepomuckého, nalezneme nedaleko Dubé. Pojedeme ve směru na Mšeno, ale asi dva kilometry za Dubou prudce odbočíme vpravo do trochu nepříjemného kopce (obzvlášť pro cyklisty :o))

V Dražejově zaparkujeme u kaple a vyrazíme po žluté. Cesta je to už pohodová - můžeme si procvičit poznávačku stromů, nalezneme pár nezvykle zachovalých (či spíše obětavě opravených) sakrálních památek. Projdeme osadou Nedvězí a na jejím konci, mezi pastvinami, odbočíme k samotnému vrcholu plošiny. Opět se nejedná o žádný velký stoupák, převýšení je tak deset metrů. V podstatě jen vylezeme nad keře.

Kochání asi nechám na vás. Nabízím pár fotografií, ale rozhodně nebyla ideální viditelnost.

Abychom nešli zpět stejnou cestou, navrhuji seběhnout po žluté směrem na sever (k Lípě). Projdeme příjemným pískovcovým dolem a vylezeme na Panenský hřeben. Žlutá trasa se potká se zelenou a my budeme pokračovat vpravo již jen po té zelené. Jen ale necelý kilometr. Na louce, když bude cesta s turistickou značkou nepatrně odbočovat doleva,  půjdeme dál po neznačené cestě, po níž se dostaneme zpět k Dražejovu, k jednomu rozcestí s křížkem asi dvě stě metrů od auta.