"Spolupráce nejen obohacuje výuku, pomáhá i rozvíjet jazykové dovednosti našich studentů a navázat nová přátelství," řekla dnes zástupkyně ředitele Gymnázia v České Lípě Helena Paszeková.
Podle Petry Sochové z Euroregionálního centra Lemberk, které je jedním z organizátorů, je cílem společného projektu vytvořit regionální kulturně-vzdělávací program bez ohledu na hranice a národní rozdíly.
"Tento program by měl být vzorem pro rozvíjení spolupráce dalších škol a vzdělávacích institucí nejen v našem regionu," řekla dnes Petra Sochová.
Vedle českolipského gymnázia se do projektu zapojili studenti gymnázií z Varnsdorfu, německého Herrnhutu a polské Kamiennej Gory.
"Obsahem projektu je především uplatňování tvůrčích metod práce v multikulturním prostředí, k tomu bude sloužit i pětidílný vzdělávací cyklus pro učitele," řekla Helena Paszeková.
Dodala, že škole se projekt velmi hodí, zkušenosti a poznatky z něj využije při přípravě nového vzdělávacího plánu. Velký zájem je o Maják budoucnosti hlavně mezi studenty.
"Jen na naší škole se do něj zapojilo třicet dětí, hlásil se jich ale dvojnásobek," řekla zástupkyně ředitele.
Studenti totiž mohou pracovat v sedmi tvůrčích dílnách z oboru žurnalistiky, fotografie, filmu, divadla, hudby, výtvarného umění a také počítačové grafiky.
"Je to určitě možnost navázat nové kontakty, vyzkoušet si netradiční formy práce v zajímavých oblastech," řekla Helena Paszeková.
Projekt letos vyvrcholí společným festivalem v červnu, pokračovat ale bude v příštích letech, kdy by se spolupráce škol, studentů i pedagogů měla dál rozvíjet a prohlubovat.