Novoborské aktuality (2)

Verze pro tisk |

Pro zjednodušení přístupu pro diskutující, kteří se se čtenáři i-novin chtějí podělit o novinky z Nového Boru, jsem založil novou složku.

Přehled témat Nové téma

Komentáře

Re: Novoborské aktuality (2)

Na programu říjnového zasedání Novoborského zastupitelstva, jež se uskuteční 23.10., je mj. poskytování dotace na podporu výstavby domovních čističek odpadních vod. Dotace ve výši až 50 tis. Kč je určena pro vlastníky nemovitostí, které není možno připojit na městskou kanalizaci. Počínaje rokem 2020 bude každoročně pro tento účel v rozpočtu města alokována částka 2 mil. Kč.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ve většině Nového Boru nepoteče v úterý 22. října 2019 pitná voda. Důvodem celodenní odstávky je probíhající rekonstrukce vodovodu na hlavní třídě T.G.M. Protože jde o páteřní síť, zasáhne odstávka i část nedalekých Chotovic, Skalice u České Lípy a Sloupu v Čechách.
Přerušení dodávky vody se v Novém Boru dotkne zhruba tří čtvrtin všech odběratelů od 7:00 do 18:00 hodin. V uvedený čas nepoteče voda prakticky v celé oblasti pod železniční tratí, která zahrnuje přes osmdesát ulic.
Velká úterní (22. 10. 2019) odstávka vody, která souvisí s probíhající rekonstrukcí vodovodu na hlavní třídě T.G.M., ovlivní provoz ve školách a školkách v Novém Boru. Vedení základních škol na náměstí Míru a U Lesa vyhlásilo na úterý 22. 10. 2019 ředitelské volno. V obou školách zůstanou zavřené také jídelny a školní družiny.
Ředitelské volno budou mít děti také v ZŠ praktická. Uzavřená bude i Základní umělecká škola, jejíž vedení rovněž vyhlásilo ředitelské volno. Zavřeno bude rovněž v DDM Smetanka.
Z důvodu nahlášené celodenní odstávky vody, která souvisí s probíhající rekonstrukcí vodovodu na hlavní třídě T. G. M., bude mít městský úřad v Novém Boru v úterý 22. října 2019 zavřeno pro veřejnost. Uzavření se týká jak budovy na nám. Míru, tak budovy „B“ na ulici B. Egermanna.
voda_kohoutek

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nové sídlo novoborské firmy Lasvit se dostalo do hledáčku Adama Gebriana, který je známý jako popularizátor architektury a veřejného prostoru, za což byl v roce 2015 oceněn titulem "Architekt roku". Díl z cyklu "Překvapivé stavby" naleznete zde: https://www.mall.tv/gebrian-prekvapive-stavby/centrala-lasvit-zvenku-radikalni-spojeni-dreva-a-skla-uvnitr-odvazny-a-nadherny-svet

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

V soutěži Stavba roku Libereckého kraje se "Rekonstrukce historického středu města Nový Bor - III. etapa

Nový Bor, Náměstí Míru" umístila v kategorii "Veřejný prostor a komunikace 2019" na druhém místě.

https://stavbaroku.lk/projekt/rekonstrukce-historickeho-stredu-mesta-novy-bor-iii-etapa/realizovane-stavby

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ale o kolik za stavbu město zaplatilo víc než mělo se ještě neví , že ? Stále se posuzuje a vyšetřuje , že ?
Napište taky konečně něco o tom :-) nebo o té zdi na náměstí - to už je vyčíslené , tak s tím lidi seznamte.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Dokud je k dispozici video záznam z jednání zastupitelstva, tak je možné shlédnout shrnutí aktuálního stavu od p. zastupitele Vlčka:

https://youtu.be/KTcES0f_qDc?t=5123

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Máte pravdu , ale o výši škody u opěrné zdi se tam nemluvilo a ta už je přitom na korunu vyčíslená. Zatím se to ale, jak vidíte , tají.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nemyslím, že by to někdo tajil. Jen to není v této fázi podstatné.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

O jaké fázi prosím mluvíte ? Předpokládám, že na listopadovém jednání zastupitelstva se diskuze o finanční škodě vzniklé městu při akci ,, Rekonstrukce opěrné zdi na náměstí ll.etapa ,, konečně otevře .

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Jestli je to součástí již existujícího výstupu pracovní skupiny, tak není důvod cokoliv "otevírat". Je ale pravda, že pracovní skupina měla název "Rekonstrukce středu města - III. etapa-hlavní plocha" a tak jste mne teď trochu znejistěl. Možná by někdo znalý výstupu pracovní skupiny mohl toto upřesnit.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Dovolím si , trochu vám to objasnit. Etapa lll - centrální plocha náměstí, oceněná v soutěži, jak výše píše pan Válek , byla předmětem šetření skupinou odborníků , kterou vybralo zastupitelstvo. Prozatímní výsledky shrnul p.Vlček na posledním jednání ZM , šetření ale není ukončeno.
Pak je tu etapa ll - opěrná zeď na náměstí, kde po dalším vyžádaném detailním zhodnocení vybraným znalcem v oboru dospěl k přesně vyčíslené škodě ,kterou utrpělo město. Důvod byl zjevný - záměna objemových a váhových jednotek ve zdi z kamenů . Na to někteří občané upozorňovali nejmíň 3 roky. Toto by mělo vedení města odtajnit a požadovat na stav.firmě vrácení neoprávněně přijatých peněz do městské kasy .
Jsou to tedy 2 stavební akce , z nichž u druhé je škoda už známa a není vůbec malá.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

A není to náhodou tak, že jak výstup z pracovní skupiny, tak i znalecký posudek, týkající se kamenů v opěrné zdi, byl poskytnut právní kanceláři k analýze následných právních kroků?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Máte sice částečně pravdu , ale jak píšu : po dalším vyžádaném detailním zhodnocení vybraným znalcem....
Ten to nyní už kvantifikoval a to je to, o čem mluvím, že se občanům zatím tají. Ano, právní kancelář má připravit kroky k vymáhání částky . Právní kanceláři se to zcela jistě netají.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

No takže platí, co jsem napsal, tj. že to není v této fázi podstatné. Je potřeba počkat na výstup z právní kanceláře a teprve ten pak projednat na zastupitelstvu.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nevím, jestli je potřeba čekat na návrh postupu k vymáhání vrácení přeplacené částky, ale rozumím tomu, že sumu vedení města chce co nejdýl udržet v tajnosti. Rozumím tomu, že vedení nechce, aby se občané dozvěděli, kolik se na opěrné zdi prošustrovato, protože stavební dozor stavby nefungoval , jak má. Nic nebrání tomu, aby diskuzi k opěrné zdi na listopadovém zastupitelstvu otevřel kdokoliv .

Nahoru

Re: Novoborské aktuality

Co nového v Novém Boru?
Vedlejší kolej !!
Jsem ráda,že město Nový Bor tuto aktivitu podpořilo.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Na včerejším jednání zastupitelstva se velmi aktivně projevila opozice,diskuze byla zejména v závěru dost bouřlivá. Koalice se zdá být zaražená , její příspěvky do diskuze se omezují většinou na návrhy ukončení věcné diskuze opozičích zastuitelů z ANO.. Bohužel zatím jsme se my občané nedověděli, jakou velikostí žulových kostek je vydlážděno náměstí a ani kolik je na náměstí obrubníků a už vůbec ne , za kolik to je . V Novoborském měsíčníku jsou odpovědi odboru rozvoje města, které se zoufale brání to všechno přiznat. A starosta se k tomu staví takto: Ať si to sporné strany vyříkají - ale ne veřejně na zastupitelstvu nebo v Novoborském měsíčníku. Někde za zavřenými dveřmi,aby nic neproniklo na veřejnost.
Zatím máte občané 10 dní příležitost alespoň shlédnout o co se jedná a udělat si obrázek.
.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Na webu města Nový Bor je k dispozici tříhodinové video z listopadového zasedání Novoborského zastupitelstva:

https://www.youtube.com/watch?v=0497NSpCFwk

Čtenářům i-novin zejména doporučuji zhruba hodinové velmi zajímavé vystoupení ředitele Českolipské nemocnice pana Marka, jež začíná v čase 44:30 min.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Bývalo letitým zvykem, že když se na zastupitelstvu probírá v diskuzi práce některého odboru městského úřadu, přihlásí se do diskuze vedoucí příslušného odboru nebo je starostou vyzván, aby se k tomu na místě vyjádřil. Možná je to i v jednacím řádu . Ne tak tomu bylo tuto středu. Je možné, že tam vedoucí nebo zástupce odboru rozvoje města byl, ale seděl jako pěna a starosta ho také nevyzval , přitom odbor rozvoje je taktéž zastoupen v komisi ustavené zastupitelstvem k nesrovnalostem kolem náměstí a ta připravuje materiály pro advokátní kancelář . Starosta se obracel jenom k zastupitelům jmenovaným do komise . K zaměstnancům odboru rozvoje města - svého úřadu - ne. Možná nám za to zaměstnanci napíší nějakou pohádku do Novoborského měsíčníku.
Probíralo se v závěru tříhodinového videa v bodě různé.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Vystoupení ředitele NsP včetně následné diskuse bylo obšírné,ale to je jedině dobře. Kdo bude poslouchat pozorně záznam ,bude seznámen nejen s fungováním nemocnice,ale může si utvořit svůj vlastní názor na toto expozé.
Přeji hezký víkend,pokud možno s knihami nebo dobrým filmem. Nový český film Vlastníci se jeví v naší produkci jako nadprůměrná komedie - uvidíme. Od včera až do začátku příštího týdne je na programu v novoborském kině.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pane Zahradníku, když nevíte, jak velké kostky máte na náměstí, tak si vezměte pravítko a změřte je. Pokud nevíte, kolik je tam obrubníků, tak je spočítejte. Je to jednoduché a zvládnete to.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Děkuju za radu moldavite. Já to vím , kolik tam čeho je, ale problém je jinde. Na náměstí jsou kostky jiné velikosti a kvality než ty zaplacené a obrubníků je tam mnohem méně, než město zaplatilo.Město prodělalo statisíce - sakra - ale zatím se dělá, že nikdo nic.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

tak proč nečiníš?
takové indicie jsou na trestní oznámení - nebo žvaníš jako obvykle

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nevím, co bych měl činit. To by měli ti, kteří jsou ve vedení města a jsou obeznámeni a hlavně jsou zodpovědni za nakládání s veřejnými prostředky. A to já nejsem.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

, nedělej ze sebe inteligenta - budu tě citovat 21.11. “ Bohužel zatím jsme se my občané nedověděli, jakou velikostí žulových kostek je vydlážděno náměstí a ani kolik je na náměstí obrubníků a už vůbec ne , za kolik to je .”
25.11. - “ Na náměstí jsou kostky jiné velikosti a kvality než ty zaplacené a obrubníků je tam mnohem méně”

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pane Procházko, přečtěte si to prosím znovu a pozorně. 25.11 jsem napsal: Já vím, kolik tam čeho je ,ale problém je jinde. Skutečně je to tak, že si může náměstí každý prohlédnout a spočítat obrubníky, dotazem na úřadě zjistit kolik město vydalo .Zadávací projekt VZ je také volně přístupný, předpokládá se určitá inteligence a stavební nebo alespoň technické vzdělání . To u vás asi nehrozí .Tady ve městě je řada odborně fundovaných lidí, kteří nyní už ví ,co na náměstí je a co tam být mělo, když to město platilo. Problém je ale jinde, jak jsem psal. Vedení města zatím nechce veřejně přiznat všechny tyhle nesrovnalosti a proto o tom vy nevíte nic.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Moudrá rada s tím trestním oznámením. Bohužel odborná zdatnost policie je na velice nízké úrovni a nechuť šťourat se v samosprávách na velice vysoké úrovni. Prozatím by stačilo, kdyby se město o své investice staralo lépe a například nevybíralo stavebního dozora z jedné nabídky (protože víc jich nepřipustí do výběru).

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

No kdyby jste na to trestní oznámení nestačili, požádejte Pavla Danyse. Má letité a bohaté zkušenosti. Mne už taky udal. A myslím, že zde nejsem jediný. Navíc jsou si se Zahradníkem velice blízcí.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Na zasedání Novoborského zastupitelstva dne 11. prosince bude projednáván resp. schvalován rozpočet Města na rok 2020. Návrh rozpočtu, jakož i pozvánka a program ZM je k dispozici na úřední desce města Nový Bor.

http://muweb.novy-bor.cz/Gordic/Ginis/App/UDE01/Detail.aspx?id=MUNO0B0HN9R4&por=0
http://muweb.novy-bor.cz/Gordic/Ginis/App/UDE01/Detail.aspx?id=MUNO0B0HOI47&por=0

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Bylo opět vyhlášeno město pro nejlepší bydlení. Nový Bor dopadl na 110 místě, v polovině.
Jaké má největší mínusy?
Málo praktických lékařů a lékáren, nejsou nabídky práce, velice slabé výsledky žáků středních škol, málo bankomatů, velice málo spolků ( až 175 místo, Danys musí přidat), nezájem o volby, velká dopravní nehodovost!,
A jaké plusy?
Dobrá kapacita školek, čisté ovzduší (2. místo), dostupné bydlení a nulový hazard (1. místo)
Jinak průměr.
Česká Lípa je až 163.
Pořadí v Libereckém kraji Semily 5.2, Jablonec 5,1, Liberec 5.0, N. Bor 4.7, Žel. Brod 4.6 Č.Lípa 3,6,
Pozor! Zahrnuto je území 30 km od radnice!!! Nejedná se pouze o NB, jak se snažil masivně dezinterpretovat před několika roky jeden diskutér.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Přeji čtenářům i-novin vše nejlepší v novém roce 2020:)

Pane Moldavite, mohl byste, prosím, dát odkaz, kde je možné se seznámit s vyhodnocením pořadí měst?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Samozřejmě
https://www.obcevdatech.cz/

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Jistě by se s těmi odpovědi na www.obce dalo diskutovat- např. u počtu nehod. Nezdá se mi,že by na tom Nový Bor a okolí byl tak špatně. Ohledně počtu PL- populace stárne, 70% lékařské péče u nás spotřebuje třetina pojišťěnců,zejména senioři, pak děti. Stárnou i poskytovatelé péče a těžko se v některých oborech hledají nástupci. Jednání o cenách není jednoduché. Když se zaváděla e- neschopenka, byl požadavek zachování platby za vystavení,neb se stejně píše i papír pro pacienta, který má,dle mých informací, 3 díly. Doposud bylo,pokud si pamatuji, za vydání administrativního potvrzení,což bylo vydání DPN, 5 bodů, čili přibližně 5 káčé. Když jsme měli volební Okresní shromáždění ČLK koncem listopadu, přijel i prezident ČLK Kubek. Osobně ho moc nemusím,ale nemám důvod mu nevěřit,když přítomné lékaře seznamoval s jednáními o cenách na r.2020. Dle jeho slov před auditoriem v ČL premiér při jednání pravil,že lékaři jsou moc rozežraný a dostanou hovno ...
Tož tak.
Přeji hezký den!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pořadí bylo zveřejněno v srpnu, nicméně neškodí si je připomenout. Řada kategorií se hodnotí v dojezdové vzdálenosti 30 km či 30 minut od radnice, tedy společně s Českou Lípou. Přehled mj. ignoruje divadla, sportoviště či kapacitu zubních lékařů resp. dostupnost zubní pohotovosti.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) ZM 22.1.2020

Podívejme se na pár vypíchnutých postřehů ze středečního jednání zastupitelstva. Novinkou je ,že pan starosta konečně na mikrofon řekl, co se dosud tajilo před veřejností. U stavby opěrné zdi , trefně nazývané 8. div světa , je vyčíslena částka. Prodělek města je 925 276 Kč vyčísleno odborným znalcem. Za původce je označen TDS - technický dozor stavby, placený za dozorovou činnost městem. Snad se tedy po třech letech začne vymáhat předražení stavby a stejně tak i částka za činnost nebo spíš nečinnost dozora.
Přes rok po dokončení stavby centrálního náměstí se vlečou spory veřejnosti , stavebních odborníků s úředníky města a starostou o to , co na náměstí je a co tam má podle faktur být. Skutečnost je jiná než platby. Rýsuje se, že zde bude přeplatek v neprospěch města o několik milionů. V diskuzi vystoupil zastupitel Džavík a poukázal na to, že Geodetické zaměření skutečného provedení stavby předané městu 4.12 . 2018 není doposud ve stavu, kdy by z něj bylo možné něco spočítat. Město využívá prozatím geodetické zaměření od pana zastupitele Doležala. Džavík adresně vyzval zastupitele Ing.Rýdla : Co tomu říkáš Borisi ! Ing.Rýdl je už druhé volební období předsedou Výboru pro rozvoj města a všechny stavební "nápady" a následné investice navrhuje právě výbor rozvoje. Ten vedl víceméně plané řeči a doporučil, aby se hlídaly výdaje města za posudky, revize a soudní spory. Zkrátka raději abychom neviděli, že město bylo okradeno a původce nepotrestán.
Pan zastupitel Novotný promluvil ve stejném duchu a naznačil, že by město mělo raději nechat plavat přeplacení zakázek než se nechat oškubat soudy.Protestuji, to si tedy nemyslím a jsou to peníze veřejné všech občanů. - Nechat plavat - s takovým nápadem 2 zastupitelů by musela souhlasit většina lidí.
V závěru znovu naléhavě apeloval zastupitel Doležal a chtěl vědět podle čeho proběhla fakturace stavby .Ptal se dokonce opakovaně, odpověď ale nedostal . Řekl, že někdo konkrétní musel to nevyhovující zaměření dne 4.12.2018 převzít a převzetí podesat. Tato osoba si měla přinejmenším všimnout, že zásadní dokumenty dokončené stavby za 26 milionů nemají datum. Pomineme-li, že technickým věcem nemusela ta osoba rozumět .
Kdo je tedy pod převzetím podepsán po středečním jednání zatím nevíme. Snad příště konečně.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Bohužel jsme se dostali do situace, kdy starosta může plácat nesmysly. Dokonce je vydávat tiskem. A i když později vyjde najevo, že lhal, tak se nic neděje. Když nemá odpověď na otázku, tak řekne, že o tom nebude diskutovat. Investice pod vedením bývalého vedoucího ve spolupráci se stávajícím radním smrdí několik let zpátky, ale vládnoucí koalice by chtěla zapomenout, odepsat ukradené peníze a investovat do lepších zítřků...

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Za vlakovým nádražím ( Slepou kolejí ) byla obnažena a vyčištěna od hlíny velká plocha s žulovými dlažebními kostkami. Po nedávných zkušenostech by bylo dobré ty kostky raději spočítat a hlídat.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

A hele ! Změnily se na následující 3 měsíce termíny zasedání zastupitelsva. Tentokrát až 4.3. 2020 .
Zastupitelé atˇse připraví na to, že za únor nedostanou obvyklou odměnu a případní návštěvníci na jiný termín.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Zasedání Zastupitelstva města Nový Bor, které se mělo konat ve středu 4.3., bylo zrušeno, protože by z důvodu velkého počtu absencí zastupitelů nebylo usnášeníschopné. Další zasedání Zastupitelstva města se bude konat v následujícím řádném termínu 1. dubna 2020.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Kde jsou ? Kde je nejméně 11 zastupitelů ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

V oznámení na úřední desce je jako důvod stručně uvedeno, že ZM by nebylo usnášeníschopné.

http://muweb.novy-bor.cz/Gordic/Ginis/App/UDE01/Detail.aspx?id=MUNO0B0I8X81&por=0

Z tohoto lapidárního sdělení jsem dovodil, že to je proto, že velký počet zastupitelů avizoval neúčast, resp. se omluvil. Nevím, proč by zastupitelé chyběli; zřejmě půjde o různé důvody. Já jsem byl připraven se zúčastnit.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Já taky - nebo se dívat na přenos :-) Je to už druhé odložení .

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Termíny konání zastupitelstva byly dávno odhlasovány na jeho jednání,račte si najít, na kterém ,a to hlasy koalice i opozice.Termín 4.3. tam dávno figuroval, únorový žádný nebyl..Jediný pan zastupitel Zajíček za ANO nás všechny v lednu nebo začátkem února obeslal mailem, ve kterém překvapivě žádá,aby starosta na únorovém zastupitelstvu zařadill bod odměňování členů zastupitelstva.Nějak si zřejmě nevšiml,jaké termíny konání schůze sám schvaloval a že v únoru zastupitelstvo opravdu není. O žádné náhlé změny tedy nejde. Nyní zasáhla vis maior a počet přítomných dne 4.3. by nebyl usnášeníschopný. Přeji hezké dny

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ráčil jsem si najít, máte pravdu, v únoru termín vůbec nebyl.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Obecně- Stačí si jen ověřit fakta a neudělat ze sebe při tom sebeuspokojování dobrovolně vo...a. Na druhou stranu už staří latiníci říkali :Statečně pomlouvej, vždy něco ulpí....
Hezké dny

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Možná jsem měl , abyste byla spokojená , spíš použit slovo vynechání místo odložení . To by prošlo ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nezlobte se-a tím ukončím tuto debatu- zde nejde o MOU spokojenost. Napsal jste nepravdy o zastupitelstvu N.Bor na veřejný server.,který je dosti čten.Proto jsem reagovala, neb jsem novoborská radní a chtěla jsem Vaše zavádějící informace uvést na pravou míru,aby občani věděli,že v termínech jednání není žádná kulišárna a svévolné posouvání. Proč to opakovaně děláte,to mi je opravdu u ..,jak říká Vlasta v mé zamilované Cimrmanově hře Záskok.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

20.února píšu : Změnily se na následující 3 měsíce termíny zasedání zastupitelstva ... Nyní doplním fakta : Únorový termín nebyl stanoven. Březnový byl zrušen, dubnový a květnový jsou na samém začátku měsíce a teprve červnový je tak, jak to léta bývalo tzn. 3.středu v měsíci . Je pravdou, tyto neobvyklé termíny byly v prosinci schváleny. Dále je faktem , že každoročně se konalo zasedání i v únoru , pamatuji si to . Ráčil jsem si pro jistotu dokonce i vyhledat. Nevím kde v mých lakonických příspěvcích vidíte kulišárnu a zavádějící informace. Posledním faktem je, že volím vždy slušná slova a ani netečkuji vulgarismy. račte si všimnout.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Termín zasedání zastupitelstva 1.4.2020 zrušen 23.3.2020

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Je to on ? Není to on ?
https://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/cestovni-ruch-skomira-nouzovy-stav-je-pro-podnikatele-v-prihranici-likvidacni-20200416.html

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

15. zasedání Zastupitelstva města Nový Bor se uskuteční dne 29.4.2020 od 16:30 hod. formou videokonference. Program je na úřední desce.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ve středu 2.9. máme v Boru poprázdninové jednání zastupitelstva. Nejsou ale zveřejněny podkladové materiály . Proč to ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Koronavirová karanténa?
:-)))

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Jsou tam podklady k bodům 5 - 26, JAKO OBVYKLE:
https://www.novy-bor.cz/assets/File.ashx?id_org=10715&id_dokumenty=6943
- aneb už zase známí dva zajíci na pařezu...

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pane Tichý, když jsem svůj příspěvek v 15.07 psal, byly na webu města poslední podkladové materiály k
ZM 16 z června . Asi jsem někoho po té patnácté hodině probudil :-) Ted ˇuž je tam i ZM 17. Jenom ještě připomenu účastníkům - roušky sebou.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Já nevím,ale datum zveřejnění data konání a programu 17. zastupitelstva je na webu města uvedeno dnem 21.8.2020,datum stažení 3.9.2020. Jde o elektronickou úřední desku, oznámení tam jdou den za dnem, datum zveřejnění dohledatelné v systému -stačí na to IT. .Nevím,jak se tedy podařilo dnes 31.8. po 15.07 hod vpašovat ten program 17. zastupitelstva,který tam prý vůbec nebyl, do toho data 21.8... Třeba to byly nějaké skvrny na Slunci- to datum je dosti ,s prominutím, kách.. Zastupitelé dostali materiály ke stažení z portálu města též v zákonné lhůtě. Přeji hezký podvečer.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Mluvíme každý o něčem jiném. Nenapsal jsem, že nebyl zveřejněn datum a program 17. ZM nýbrž podkladové materiály k jednání - ty pro veřejnost. No a doplnit se to mohlo docela pohodlně - prac.doba byla dneska do 17 hodin :-) Jak se to tam podařilo vpašovat by vám spíš řekl někdo z úřadu - já ne.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Příspěvek naskočil 2x - smazáno.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Jednání zastupitelů před týdnem proběhlo , usnesní a možná i zápis :-) si veřejnost bude moci přečíst na webu města. Já tady zmíním jenom pár svých postřehů, které si určitě v zápise nepřečtete. Starosta oznámil, že 2.9. 20 byly odeslány výzvy zhotoviteli kostek na náměstí. S touto zakázkou města zřejmě souvisí i oznámení zastupitele Doležala ostatním zastupitelům přímo na jednání a to, že byla podána žaloba na provedení náměstí . Ten patří k tvrdým kritikům předražené stavby plné nesrovnalostí. Pan starosta nám dále řekl, kolik přispěje na IGS příští rok kraj a kolik bude alokováno z rozpočtu města 2021. Pak k tomuto bodu diskutoval zastupitel Novotný - bohužel bez mikrofonu , takže ví bůh , co nám chtěl říci .
Ještě jedna úsměvná epizoda při schvalování prodeje pozemku města zastupiteli KSČM , který o něj žádal .
Soudruh zastupitel ani nedutal, jak byl asi napnutej. Pan starosta bod přečetl a čekal... Pak se zeptal, jestli někdo není ve střetu zájmů. Soudruh potichu něco řekl a starosta se rozesmál a vyzval ho, že to musí říct na mikrofon a nahlas. Pak začalo krátké drama , když se pokoušel zapnout mikrofon , ale nevěděl jak . Starosta mu to opakoval celkem 4x - červený knoflík a teprve až mu řekl , že červený knoflík vedle mikrofonu, tak zabral .Tristní na tom je , že tenhle zastupitel je v zastupitelstvu druhé volební období tzn. 6 let a tedy 2x musel absolvovat vstupní zaškolení do chodu zastupitelstva a jak vidno neví ani jak zapnout mikrofon. Jako vedlejší se přitom ukázalo, že ho nikdy za 6 let nepoužil a ani neměl potřebu . Až teprve nyní, když chce koupit od města pozemek. Umí asi jenom loajálně hlasovat . Ilustruje to m.j. jak to vypadá s KSČM ve městě a pak není divu, že do krajského zastupitelsva není z Boru za ně žádný kandidát . A je to tak v pořádku.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nový Bor , nemá od 8.září na tomto fóru žádné aktuality. Asi mrtvé město., na webu jen o covidu a nařízení vlády , ale že bychom se my občané mohli dozvědět ze zápisu , co se probíralo na posledním jednání zastupitelstva 18.11.2020 - to ani náhodou. Vše se musí utlumit , včetně aktivity nebo i jen zájmu občanů.
Jelikož veřejnost nemohla být na zasedání a konalo se online , tak tím spíše by měl být včas tzn. do 10 dnů zveřejněn zápis, který musí být přístupný na obecním úřadě . Není v současné době jistě žádoucí, aby se snad zájemci o obsah courali na úřad po jednom a naopak je žádoucí, aby byl zápis poskytnut online . Všechny kontakty s úřadem jsou s doporučením komunikovat počítačem.
Úřad pracuje poněkud liknavě. Dnes se na webu objevilo oznámení, že borská knihovna také vydává knihy přes okénko jako v CL a návod jak postupovat. Ale - ouha - datum zahájení služby je tam 23.11. ,ale sdělení se na webu objevilo až dnes. Co se dělo týden ? Co si o tom myslet ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) ZM 18.11.

Zápis ZM je tam, kde má být:
19 - Usnesení a zápis ze dne 18.11.2020 (30.11.2020)

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Děkuju pane Tichý,
musel se tam tedy objevit až dnes po napsání mé kritiky zde. A byl tam přidán tak zbrkle, že je v pořadí až na druhém místě za zápisem č. 18 z října :-)

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)nová strana či hnutí

Pavel Danys
JEDNÁ SE O PARLAMENTNÍ VOLBY ( do Poslanecké sněmovny ) v r.2021 !!!
SENIOR CLUB ANO 2021, jsem ZALOŽIL 24.11.2020. Měli bychom svoji placku, jako *volební vizitku. *PIŠTE i MESSEMGEREM.

Tak si napište tím messemgerem :o)) o to placku !!! Pro upřesnění dodává ČLENOVÉ CLUBU NEMUSÍ BÝTI POUZE SOUČASNÍ SENIOROVÉ, ALI I TI BUDOUCÍ !!!????????????
Tak si nechám jednu poslat pro vnučku Aničku. A´t má památku na ty, co volili ANO a kvůli nimž to nebude mít v životě lehké.

Letmo počítám, kolik již takových part Danys založil. Hlavně foto, do novin nebo aspoň na nástěnku.
Tuším, že psali po těch Hrdobcích v novinách něco na způsob Blázen nebo patriot? Pravda se časem ukázala.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Danys není sám, líhnou se i další.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/minar-bud-nas-podpori-pul-milionu-lidi-nebo-do-voleb-nejdeme-40344164#dop_ab_variant=0&dop_req_id=j7Qmt5yE6GK-202012031756&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)nová strana či hnutí Moldavitovi

Každá obec má takového svého Pepka Vyskoče.Alespoň je sranda. Občas je možné ho vidět ve městě s pobočníkem podnikatelem v autodopravě, který byl v zastupitelstvu za soc. dem a chtěl taky být starostou,ale nějak se to taky nepovidlo. Hezký den!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

A je to tady!
SENIOR CLUB ANO 2021: Republikový výbor prezident PAVEL DANYS+vicepreziden PETR RANDUS+člen výboru JOSEF KULÍK.
CELOREPUBLIKOVÝ VÝBOR SE MŮŽE ROZŠÍŘIT DALŠÍMI DOBROVOLNÍKY NA 5ti ČLENNÝ. DÁLE MOHOU VZNIKAT MÍSTNÍ LOKÁLNÍ VÝBORY...: A BUDEME SE SPOLEČNĚ RADIT PRO VÍTĚZSTVÍ V PARLAMENTNÍCH VOLBÁCH 2021.
Ti, co si objednají tu naši placku, tak to budou mít prostě jako osobní symbol, že v Parlamentních volbách 2021 dají hlas ANO. Já jsem to vymyslel, já to beru na sebe a nikdo se nemusí bát, že bude někde zveřejněn, že budou nějaké členské schůze atd., žádné příspěvky, pouze ta *placka. ( asi za 40 Kč/kus )
Pavel Danys

A jedna výstižná reakce
Zdena Bubnová
To je dobře, že budete mít cejch. Aspoň budeme vědět, koho má StBák ve stádě.

Jinak - to nevymyslíš. ...nikdo se nemusí bát, že bude někde zveřejněn.
Ale na veřejnosti budou nosit placku Senior clubu (énglicky :o))) ANO. Jedná se o práci v utajení!!!???

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)Kalendář

Město Nový Bor vydalo velmi povedený stolní kalendář na r.2021. Všem, kteří se na jeho realizaci podíleli, patří dík.U mne zejména panu Germaničovi.Sekám hlubokou poklonu před jeho nádhernými fotografiemi našeho města a přeji mu (a jeho Canonu též) hodně pěkných chvilek. A samosebou pevné zdraví!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)Kalendář

Je někde k nahlédnutí v elektronické podobě?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Na webu města je , že stojí 156 Kč a kde ho koupíte + titulní foto. Nejlíp uděláte, když se zeptáte třeba na odboru kultury. Tady vám nikdo nemůže odpovědět.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

V Novém Boru na náměstí proběhla demonstrační akce Občanského hnutí - Nový Bor 10.1.2021 . Pokud vám unikla, najděte si ji na You Tube. Řečníci kritizovali hlavně současná opatření vlády.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Odkaz? Našel jsem jen demonstrace fašounů.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

https://www.youtube.com/watch?v=a9JfRlS4WF4

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

https://www.youtube.com/watch?v=a9JfRlS4WF4

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Občanského hnutí - Nový Bor
Hned v úvodu flastenec Jiří Nezdolný Černohorský. Jako je u nich tradiční, dluží kam se podíváš a neví se, z čeho jsou živi. Takový proruský nok. Jinak ve volbách lídr Aliance národních sil s. Starého. Vyzývá k popravám a věšení našich politiků a vlády, vázal se ke Koněvovi a i jinak se snaží zviditelnit. Jeden z vůdců extremistické scény vedle Bartoše
Blížeji
https://manipulatori.cz/jiri-cernohorsky-a-veselo-na-xenofobni-scene/

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Díky za odkaz. Asi bych tomu neříkal demonstrace. Prostě se tam sešlo pár pomatenců. A vzhledem k poslednímu příspěvku také musím říct, že lhářů.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

No, vysledovat tu půlhodinovou prezentaci vyžaduje trpělivost. Jiří Černohorský sdělí,že si myslel,že jede někam jinam, do Českého Brodu,ale ono to je opravdu jedno, v kterém městě tento mašíbl(magor,šílenec,blb, výraz vytvořený jedním českým spisovatelem) je. Je to jako přes kopírák. Škoda,že s ním nepřijela Lenka Tarabová se žlutou hvězdou Neočkovaný a trumpovskou kšiltovkou, bývalá seniorská ombudsmanka z Liberce ,která se na svém profilu vyjadřuje takovými slovy vůči slušnému oponentovi: Nelez mi na profil, ty kolaborantskej zm...de a běž si blejt Prymoušovi na instáč.. Ta by se tam jistě hodila k vkusnému doplnění o ženský prvek přednášejících.
Černohorský je z těch, o kterých jsme se učívali a viděli je při stážích na psychiatrii v Bohnicích za skvělého prof.Hanzlíčka a asistenta Cyrila Höschla. Poruchy osobnosti, grafomani,mluvkové atd.Ti,kteří,jak Černohorský u nás v Novém Boru říká, mají v hlavě takový nepořádek a občas ho potřebují vysypat....
Souhlasím s panem Bártou- lháři, bohužel jim spousta lidí věří. Jako ta zdravotní sestra,která vystoupí a řekne, že v nemocnicích jsou volná lůžka,na kterých lidi nesmí být. Ani neřekne raději,v které nemocnici to pracuje,je to nebojácná žena.A když mluví,je obraz rozmazán, to je taky důkaz nebojácnosti. Ano, volná lůžka jistě jsou.Ale ne ta, na kterých mohou být ošetřováni lidé ve vážném stavu. Je to jako,když by v Léčebně respiračních nemocí v Martinově údolí,kde sloužívám, dávali lidi potřebující oxygenaci( přísun kyslíku) na pokoje,kam centrální přívod kyslíku není zaveden. Taky mají volná místa! Dnes ráno jsem slyšela, že v ČL je plno na intenzivních . lůžkách a musejí pacienty převážet jinam a Lbc jsou volná pouze dvě. A vakcína je prý spíchnutá za půl roku ,tvrdí ti dobří muži.
Bohužel díky tomu,že vláda je skutečně neschopna přesvědčovat obyvatele o nutnosti očkování, bude procento těch,kteří s e nedají očkovat,narůstat. A to je cílem těchto aktivit. Konspirační teorie tak pěkně zní v době,která je opravdu pro spoustu lidí těžká a těžká ještě bude i díky tomu,že vládne sociopatický oligarcha,kterému ještě z vlastní rozpočtové kapsy platí daňoví poplatníci miliony,když dotace EU nepošle. Nikdy jsme nic podobného nezažili a část populace se pomalu kácí,když dojde k nějakému omezení. Je to daň určité zpovykanosti. Nevím, co bychom dělali ve válečných letech,generace nás,kteří jsme nic podobného nezažili a z kteréžto část své potíže řeší za pomoci antidepresiv, místo toho,aby se snažila dát svému životu pozitivní směra těšit se z drobných denních radostí. A za část svých problémů označuje druhé a to je živná půda pro všechny ty konspirátory .A ti to moc dobře vědí a dobře z toho žijí, viz Černohorský. O očkování u nás se vede kyberválka, nedělejme si iluze. Sám Černohorský nabádá,aby lidé nesledovali média a TV,ale otevřeli si PC a chytré telefony, tam to je. Ano, řetězové maily seniorům, dezinformace proruských aj. webů atd,spiknutí Iluminátů a podobné kraviny. Nemusíme chodit do USA.
Černohorský nebo někdo z jiných řečníků pravil,že se vytratil selský rozum. To má naprostou pravdu a měli by začít u sebe. Ale proč- peníze na svou činnost a prezentaci vždycky dostanou, tak proč se neexhibovat,když už jsem ve věku,kdy nic jiného než pár posluchaů a posluchaček jiným nezaujmu..A strach z vakcinace a z budoucnosti -tím se mohu živit měsíce a měsíce..

V N.Boru prý ještě nemají šéfa buňky. Uvidíme,kdo se jím stane,pokud vůbec. . Přítomné jsem až na dva muže, z nichž je jeden vlastník objektu,kde jsem měla ordinaci,neidentifikovala.

Ohledně epidemiologické situace, Psa atd.doporučuji sledovat veřejné facebookové stránky Jana Kulveita z Oxfordu.
Přeji pěkný den!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ano, tuhle lhářku jsem měl na mysli. Přítelkyně dělá v nemocnici. Mám report každý den ... teda vlastně nemám, protože tu už tři dny nebyla, a dnes opět noční ... aby se tihle kreténi mohli v klidu zviditelňovat.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Kreténi zviditelňovat a další je poslouchají a věří jim. To je to nejhorší. Hezký den!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pro zlepšení nálady. Jedna dobrá známá, pracovnice ve školství s hrůzou volala, že musí na testy, ve škole je koronavirus.
Z dalšího rozhovoru vyplynulo, že má obavy z té tyčinky, co jí budou šťourat v mozku, udělají tam dírku a z mozku jí bude kapat nosem ven. Čím vším se dají lidé, středoškoláci, zblbnout, nechápu.
Ale ještě takové srovnání. Jaké trauma ještě vyvolává WWII po 70 letech jsme byli svědky nekonečných diskuzích zde. Pokud vezmu obyvatelstvo českých zemí (bez Romů a Židů) přišlo průměrně ročně na následky války o život ani ne 10 000. obyvatel. Dnes to bude s covidem za rok určitě víc o polovinu. A až tolik lidí zas z toho trauma nemá, viz výše. Trochu přitaženo za vlasy, ale vypovidající.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Co se do zápisu z jednání ZM nedostalo .
Tak jsme se po dlouhé době zas vrátili k našemu městu. Poslední jednání našich zastupitelů bylo 9.prosince 2020. Zápis se na webu města zjevil až 6.ledna.2021 bez nějakého vysvětlení .Podle jednacího řádu má být zveřejněn do10 dnů. Vysvětlil jsem si to tedy takto: Zapisovatelkou nebyla tentokrát sekretářka p. Fafalová ale p.Radmila Pokorná - referent pro styk s veřejností. Nezná možná jednací řád.
Kromě 3 dam z organizačních jednotek města vystoupil p. D. Sobotka se svou prezentací zřídit v roubence vedle Navrátilova sálu pod patronací L. Machálkové galerii Bořka Šípka m.j s kavárnou atd. Není to tak dávno, co se opakovaně ozývala kritika veřejnosti, že se ve zvláštní budově roubenky provozuje TIC. Navíc byla kritizována nevyhovující pracovní doba pro případné turisty. To se brzo vyřeší a TIC bude včleněno do objektu muzea. A přijde zčistajasna někdo se svým podnikatelským záměrem na galerii v režii města. (Energie, personál, úklid, opravy....) Ať si budovu koupí on nebo p. Machálková a galerii si provozují .
Když vláda schválila daňový balíček, vyšel v CL deníku článek, jak obce budou muset škrtat. Vyjádřil se i náš starosta Dvořák, že se bude šetřit na opravách komunikací a chodníků i veř. osvětlení. Město je bez dluhů, což umožní vzít si případně úvěr a vzápětí ho splatit z navrácených dotací. Nějak zapomněl na pokutu, že naopak bude muset vrátit přijatou část dotace fondu dopr. infr. Vleče se to pár let, teď k tomu přidali penále a částka k vrácení se tak zdvojnásobila. Ještě přičíst soudní poplatky. Starostovi se nelíbí, jak se vyjádřil, že někdo šťourá do dotačních akcí . S tím neštymují jeho jiná prohlášení, že vítá, když občan upozorní na nepravost v práci orgánů města . Přesto ale žádali o odpuštění, protože se domnívali, že sankce byla uložena neoprávněmě. Podali správní žalobu.
Za reklamaci opěrné zdi na náměstí a její vyřizování město zaplatilo 139 000 Kč za soudní poplatky, odpověděl starosta zastupiteli Doležalovi na dotaz. V kontrastu s tím, co řekl starosta Cl deníku je , že na jednání v prosinci oznamuje ZM , že město žádá o dotaci z fondu Podpory obnovy místních komunikací MMRCR ve výši 378 000 Kč s 40% účastí města.
Zůstaneme-li ještě u úspor ,tak zastupitel Válek navrhoval řešit deficit ztráty příjmů z rozpočtu úsporou provozních nákladů úřadu. Obracel se na tajemnici a ved. finančního odboru . Schválilo se navýšení poplatku za odpad na 700 Kč/osoba. Kdosi vznesl dotaz, kolik je ve městě neplatičů. Odpověď byla okamžitá : Je to 1448 osob. V korunách je to 1 013 600 Kč. To už je pěkná sumička .

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Jen ,že ten kdosi,kdo se ptal,kolik je neplatičů za odpad,byl zastupitel pan Džavík.Je to v přece zápisu ze zasedání. V materiálu,který jako zastupitelé dostáváme k prostudování ,bylo u tohoto bodu v příloze uvedeno,kolik neplatičů je, včetně tabulky ,z které je patrné,že počet neplatičů,na kterých se dlužná částka vymahá, se ročně snižuje. Paní vedoucí finančního odboru mu promptně odpověděla. Osobně jsem se já a vzhledem k šumu v jednací místnosti nejen já divila,proč se pan zastupitel ptá,když si to mohl přečíst,ale to je každého věc.
Město za celkovou separaci v roce 2019 vydalo ze svého rozpočtu téměř 11 mil. 370 tis. korun.

Pokud "zahradnik" počítá,tak počítá špatně. Poplatek byl v r.2020 620 korun, zvyšuje se na 700 korun od 1.1.2021, čili přibližně na korunu devadesát denně za nakládání s odpadem.Takže za rok 2019, činí můj výpočet ručo i na kalkulačce 1448x 620 897 tisíc 760 korun. K jednání zastupitelstva dne 9.12. nemohly být pochopitelně známy počty neplatičů za rok 2020,protože tento ještě nebyl uzavřen. Pan zastupitel Džavík si to opravdu mohl přečíst... V diskusích např.na facebooku Novoborsko se objevily krom výkřiků-nebudu třídit odpad- samozřejmě zcela rozumné příspěvky. A v jednom se objevilo, že jedna skupina lidí neplatí, že té vše vždy projde a jmenovala. . Na žádost MV se každoročně musí vypracovávat zpráva,kolik příslušníků této menšiny v té či oné obci žije. V N.Boru přibližně 500, mám to v materiálech,které jako předseda výboru mám. Takže,i kdyby tomu tak bylo, tak dvě třetiny neplatičů jsou z úctyhodné majoritní společnosti a vsadím se,že část z neplatičů vůbec nemá do kapsy hluboko. .To uvádím taky jen pro pořádek.
Přeji pěkné dny a pevné zdraví!

BTW- Předevčírem zemřelo na COvid v ČL 9 lidí za den.
Za tři dny zemře v ČR n v souvislosti s infekcí Covid více lidí než na našich silnicích za celý rok.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Já jako slušný plátce řeším v současné době to, zda mohu zaplatit za odpady z domova, z úču . Nemám zájem stát frontu u poklady.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Já jako slušný plátce řeším v současné době to, zda mohu zaplatit za odpady z domova, z úču . Nemám zájem stát frontu u poklady.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) odpady

Pokud si to (jednou) zařídíte jako inkaso přes SIPO, máte (natrvalo) po starosti...

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) odpady

Sipo, jako mnoho dalších domácností nepoužívám. Varianty způsobu platby by mohl zřídit a zveřejnit MÚ.

Bezkontaktní úhrady se upřednostňují.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)Poplatky za odpad a pejsky

ALE ONO TO ZVEŘEJNĚNO NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH MĚSTA už od 31.12.2020 JE

Přetiskuji-když najedete na finanční odbor,informace pro občany.
Jenom upozorňuji,že VARIABILNÍ SYMBOL NENÍ RODNÉ ČÍSLO !! Je to číslo,které máte přiděleno a které je na potvrzení o zaplacení z minulého roku.pro ty,kteří potvrzení dávno nemají- lze se obrátit mailem nebo telefonicky na pí Grunclovou nebo pana Menšíka.Ale počítejte s tím,že se směnuje,nemusejí telefon vzít pro nepřítomnost.
Přeji pěkné dny!!

Informace k úhradě místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, třídění, využívání a odstraňování komunálního odpadu na území města Nový Bor pro kalendářní rok 2021
Sazby poplatku pro kalendářní rok 2021
• sazba pro osobu s trvalým pobytem/kalendářní rok 700 Kč /osoba/kalendářní rok
• sazba pro fyzické osoby, které mají ve vlastnictví byt nebo rodinný dům, ve kterém není hlášena k trvalému pobytu žádná fyzická osoba 700 Kč/kalendářní rok
• sazba pro fyzické osoby, které mají ve vlastnictví stavbu určenou k individuální rekreaci 500 Kč/kalendářní rok (snížená sazba)
Sleva pro poplatníky, kteří se zapojili do systému třídění papíru a plastů – poplatník je povinen při hrazení poplatku v pokladně znát výši své slevy (informaci o její výši získáte na MěÚ – budova A – p. Ing. Schreibová Zdeňka, tel. 487 712 442, p. František Menšík 487 712 353). Upozorňujeme, že v případě jakéhokoli nedoplatku na místním poplatku nárok na slevu zaniká.
Splatné termíny
• k 15. 3. kalendářního roku (50% sazby)
• k 15. 9. kalendářního roku (50 % sazby)
nebo
• k 15. 3. celoroční sazbu
Způsoby úhrady
• bankovním převodem 2022-525421/0100 + příslušný variabilní symbol pro platbu
• platební kartou (pokladna MěÚ Nový Bor - budova B – přízemí + budova A, č. dveří 7,8)
• hotovostně v pokladně MěÚ Nový Bor (přízemí budovy B – B. Egermanna č.p. 1001)
• prostřednictvím služby SIPO (pokud máte zájem hradit místní poplatek „za komunální odpad“ prostřednictvím služby SIPO, dostavte se na MěÚ Nový Bor – náměstí Míru, budova A 2. patro, č. dv. č. 8 – místní poplatky. Zde sdělíte své spojovací číslo SIPO a svým písemným souhlasem umožníte provedení úhrady, zaevidování nových zájemců je možné nejpozději do 31. ledna 2021)
S dotazy se obracejte na MěÚ Nový Bor finanční odbor (místní poplatky – tel. 487712353, 487712347, e-mail poplatky@novy-bor.cz).

Pokud dochází k jakékoliv změně v evidenci poplatníků, je nutno tyto změny ohlásit správci poplatku (finanční odbor, náměstí Míru 1, 2. patro č. dv. 8) ještě před jeho úhradou.
Dojde-li ke změně údajů je poplatník povinen tuto změnu oznámit do 15 dnů ode dne, kdy nastala.
V případě, že poplatník nesplní povinnost ohlásit údaj rozhodný pro osvobození nebo úlevu od poplatku ve stanovené lhůtě, nárok na osvobození nebo úlevu od tohoto poplatku zaniká.
Celé znění obecně závazných vyhlášek najdete na stránkách města v záložce „Samospráva“ pod „Vyhlášky a nařízení města“.
-----------------------------------------------
PSI

Informace k úhradě místního poplatku ze psů
Poplatek ze psů se platí za psa staršího 3 měsíců.
Poplatníkem je držitel psa přihlášen na území města Nový Bor, nově také cizinci s ohlášeným místem pobytu.
Osvobození od poplatku dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích platí pro:
• osoby nevidomé,
• osoby, které jsou považovány za závislé na pomoci jiné fyzické osoby podle zákona upravujícího sociální služby,
• osoby, které jsou držitelem průkazu ZTP nebo ZTP/P,
• osoby provádějící výcvik psů určených k doprovodu těchto osob,
• osoby provozující útulek pro zvířata nebo osoby, které stanoví povinnost držení a používání psa zvláštní právní předpis.
Ohlašovací povinnost se týká i držitelů psů, kteří jsou od poplatku ze zákona osvobozeni.
V případě výše uvedených osvobození žádáme držitele o doložení potřebných dokladů k uznání úlev (průkaz ZTP/P nebo ZTP, rozhodnutí o bezmocnosti, atd).
Sazba poplatku za kalendářní rok činí:
S místem přihlášení nebo sídlem v částech města Nový Bor a Arnultovice:
a) v bytovém domě se dvěma a více byty

aa) za jednoho psa ……………………………………………………………
500 Kč

ab) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ………………………...
750 Kč
b) v rodinném domě

ba) za jednoho psa ……………………………………………………………..
300 Kč
bb) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ………………………….
450 Kč
c) na jiném místě

ca) za jednoho psa …………………………………………………………….
300 Kč
cb) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ………………………….
450 Kč
d) za psa, jehož držitelem je osoba starší 65 let:
da) za jednoho psa ……………………………………………………………
200 Kč
db) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ………………………..
300 Kč
S místem přihlášení nebo sídlem v částech města Bukovany, Janov, Pihel
a) za jednoho psa ……………………………………………………………….
100 Kč
b) za druhého a každého dalšího psa téhož držitele ……………………………
150 Kč
Splatnost poplatku je 15. 3. kalendářního roku
Způsoby úhrady
• bankovním převodem číslo účtu 19-525421/0100 + příslušný variabilní symbol pro platbu
• platební kartou (pokladna MěÚ Nový Bor - budova B – přízemí + budova A, č. dveří 7,8)
• hotovostně v pokladně MěÚ Nový Bor (přízemí budovy B – ul. B. Egermanna č.p. 1001)
Upozorňujeme na povinné čipování psů podle novely veterinárního zákona č. 302/2017 Sb. platí na území celé České republiky. Z tohoto důvodu se u správce poplatku budou evidovat tyto čipy.
V případě dotazů a doložení potřebných dokladů k uznání osvobození se obraťte na Evu Grunclovou, finanční odbor, evidence psů, tel. č.: 487712347, č. kanceláře 8, 2. patro, nám. Míru 1, e-mail poplatky@novy-bor.cz).

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Máte pravdu paní Šepsová , vzal jsem prostě počet neplatičů, který byl oznámen na jednání a násobil nově stanovenou částkou pro rok 2021. Tak jako tak počet neplatičů není aktuální, ale z r.2019 , takže je to vlastně jedno. Myslím, že jich bude rok od roku spíše víc než míň , na tom se asi shodneme.
Pan Džavík je dlouholetý a nejstarší zastupitel. Pamatuju si, že vždy materiály dostával v listinné podobě.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Materiály dostáváme s předstihem elektronickou cestou, v listinné podobě též lze ,a spíše jde o to, přečíst si podklady. Ono to fakt pak nepůsobí dobře,když třeba zastupitel D. za ANO po mé pravici se poptává pana starosty, jakže to teda je s tím a oným teda a on mu musí odpovědět-ale to máte pane zastupiteli D. v materiálech pracovní komise,které jste členem... je to nakonec na záznamu z toho zastupitelstva,nic si nevymýšlím. To je pak opravdu občas těžké. Přeji pěkné zasněžené dny a hlavně to zdraví!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Panu zastupiteli D. jde dle mého hlavně o to, aby co starosta odpoví , bylo " zvěčněno " v zápisu jednání. Když odpoví: máte to v nějakém materiálu , tak to není žádoucí odpověď. Starostova slova by měla být jasně k věci a závazná. Co si ale budeme povídat ...Je to identické s tím, když občan chce určitou informaci, která je již veřejně dostupná třeba na webu, je úřad povinen mu ji napsat - když to tak chce - nikoliv jen odkaz, kde to najde. Takový je zákon, ale to jistě víte . Panu D. bych doporučil, aby svůj dotaz vždy doplnil o dovětek, že se ptá proto, aby starostova odpověď byla v zápise jednání . Nakonec seznámili by se tak s tím i další zastupitelé.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Asi by bylo podle pana zahradníka dobré, aby všechny podkladové materiály pan starosta na zastupitelstvu přečetl a zapisovatelka je uvedla v zápise. Ještě by pak mohl na konci zastupitelstva starosta přečíst celý zápis. Každý zastupitel by pak měl mít k dispozici městem placeného asistenta, který umí číst, psát, počítat, používat počítač, internet, mobilní telefon, atd. Tím by bylo zaručeno, že nebudou znevýhodněni ti zastupitelé, kteří nějakou z těchto věcí neumí. Právo vznášet debilní dotazy a nápady by zastupitelům samozřejmě zůstalo zachováno.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Tak to doporučte,ten dovětek .. .Ono by-obecně- stačilo,kdyby pan zastupitel na tu pracovní skupinu chodil.. Nebo aby si něco přečetl. Dost mne překvapil,když tvrdil,že Rodinka( ne Rodina,ale ta rodinka) v centru staví v N.Boru barák pro postižené děti.Přitom dostal jako zastupitel mnoho materiálů o této organizaci,která tak dobře v N.Boru pracuje. Sama jsem je rozdávala zastupitelům a jelikož s Rodinou spolupracuji,tak jsem o této organizaci měla na zastupitelstvu prezentaci,aby zastupitelé měli představu, jaké vyvíjí tato novoborská organizace aktivity. Na moji žádost se jim alespoň omluvil a nešířil dál bludy o postižených dětech a o nějakém centru,kde by byly soustředěny,což je,s prominutím,naprostá pitomost,ale někteří lidé na to slyší.Ono je opravdu něco jiného,když takové pitomosti šíří někdo,kdo není v obraze a ani se nenamahá si něco zjistit , nebo zastupitel,který informace má.
Končím diskusi, z mé strany vše .Pěkný den a pevné zdraví!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pro jirkat : Nedělejte z toho prosím bramboračku. Zákon je takový, že když se někdo na něco na jednání zeptá, dostane v požadované formě odpověď.
Pro paní Š : Vezmeme-li v úvahu, že každý zastupitel má profesi, tak stejně tak jako vy nerozumíte stavebním postupům a materiálům a technologiím při budování kanalizace nebo chodníků , tak pan D.nerozliší rozdíl mezi Rodinkou a Rodinou v centru. To prostě není jeho parketa , není to okruh jeho zájmů. Ostatní zastupitelé zase schválí nehospodárný stavební projekt nebo realizaci , na kterých město hodně prodělá - to bych viděl jako závažnější. Prosil bych proto jako občan o vzájemnou toleranci - nejen k profesi.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Aha, takže když pan zastupitel nerozezná bílou od černé, protože to "není jeho hobby", tak to je v pohodě (ne není!), ale když jde o vyčíslení hodnoty stavebních prací, na kterých se nemohou domluvit ani odborníci a ani pracovníci městského úřadu, tak to je zásadní chyba starosty, který to měl okamžitě vědět, ač sám je povoláním učitel.
Jinak když se vrátím k předchozímu příspěvku, tak já jsem právo zastupitelů na dotazy nezpochybnil. Pouze jsem poukázal na to, že když už se někdo rozhodne být zastupitelem, tak by měl zvážit, zda na to má.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nikde nepíšu, že starosta má všechno vědět . Měl by ale vyslyšet rady zastupitelů, úředníků odboru a taky odborně fundovaných občanů, než předloží nějaký projekt ke schválení zastupitelům. Neměl by , vytýkat občanům, kteří závady vidí , že oprávněně poukázali na šlendrián . Měl by poděkovat. Možná vám uniklo, jak do nedávna probíhala řízení veřejných stavebních zakázek. Ty současné pokuty a reklamace jsou výsledkem.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Chybí mi pravidelný report pana Zahradníka. Do Boru teď jen do pekárny a masny, jednou týdně. Tak jaký další šlendrián vyplul?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pracuju teď na něčem ale v ilegalitě :-). To nebudu zatím zmiňovat. . Jestli vás zajímá, jak je v Boru , tak např. dnes sluníčko vytáhlo celé vnitřní město ven. I mě. Potkával jsem lidi, které jsem neviděl pěkně dlouho a zjevně měli stejnou radost ze setkání jako já. Hospody zavřené a nevzdálenější cíl byl automat na kafe v Lidlu. A vypít si ho pěkně venku na sluníčku. Taková malá radost - než nám ji taky zatrhnou . Mládež se klackuje v menších skupinkách. Důchodci ve dvojcích. V noci jsou slyšet kočíčí zpěvy nebo rvačky.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Tak to u mne okolní pole se spostou lyžařů běžkařů. Město Cvikov udržuje stopy, parkoviště u benzínky zase plné. Mrknul jsem aspoň na zápis Zastupitelstva NB. A zasmál jsem se. Někdo skutečně pracuje v ilegalitě. Rozesílá podněty pod jménem ing. Honzík, který v Boru neexistuje. Teď jste se odhalil. :o)))

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ten Ing.Honzík mě taky pobavil. Trochu hloupej,.. Být starostou, tak bych vůbec nereagoval. Pan starosta ,nicméně podlehl pokušení ospravedlňovat se ( nebo město ) před zastupiteli i veřejností, takže mu obsáhle veřejně odpověděl.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ze záznamu zasedání ZM jasně vyplývá,že starosta odpověděl na dotaz pana zastupitele Lišky,který se v bodě Různé dotazoval na to,co znamená mail,poslaný v den konání zastupitelstva ( já ho obdržela cca v 15 hodin) nějakým panem Ing. Honzíkem všem zastupitelům.. Vzhledem k tomu,že tento pan Ing.Honzík obeslal před nějakou dobou i Radu města, což v tom mailu uvedl, tak se pan zastupitel zcela logicky ptal, vo co vlastně gou. Podstatné je sdělení,že osoba,která se dožadovala informací dle 106,nebyla ztotožněna s registrem občanů. Nechť si každý tuto informaci přebere podle svého. Pan starosta se v ničem neospravedlňoval,jen podal vysvětlení panu zastupitelovi. To pro přesnost .

Pevné zdraví přeji!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Tedy pro přesnost : Rada města (včetně vás ) byla žádostí obeslána elektronicky 10.12.2020
tedy v prosinci. .Lhůta pro odpověď je 15 dní. Místo odpovědi jste se ho pouze vy zeptala na adresu bydliště. Je -li žádost učiněna elektronicky , je adresou pro doručování email. Nikde v zákoně č.106/1999 Sb. není uvedeno , že povinný subjekt má hledat v registru občanů identifikaci žadatele. Právě naopak, žadatel by mohl úspěšně proti vám a radě města podat stížnost k Úřadu na ochranu osobních údajů.. Výklad MVCR.CZ : Podatel žádosti o info. pošle svůj dotaz emailem a neudá nic bližšího, žádnou identifikaci a případně na výzvu ,aby se identifikoval nereaguje . Jedná se o právo každého , úřadu je vlastně jedno komu odpovídá zda Janě Horákové nebo Janě Novákové. Pan starosta i vy se mýlíte, když si žadatele zjišťujete, pokud si to nepřál uvést a poskytl email. Fyzická osoba uvede jméno, příjmení, datum narození , byliště nebo adresu pro doručování popř. i email v případě, výhradně je-li žádost podávána písemně.
Ještě jeden detail - informace se podává jen žadateli o ni a veřejnost má možnost se s ní seznámit ve výroční zprávě za předcházející rok o činnosti v oblasti poskytování informací , která se zveřejňuje do 1.března. Jsem fakt zvědavej, jestli se v přehledu objeví a přečtu si, jak a kdy se s ní naložilo . Další chyba pana starosty je , že to hlásil všem na jednání zastupitelstva. Jsem se zatím nesetkal s tím, že občan chce něco vědět a starosta odpověď veřejně rozhlásí .Proč stejně tak nezveřejnil otázky žadatele ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ještě jsem na něco zapomněl : Povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informace na žádost tyto zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup na svých webových stránkách. V tomto případě to tedy znamená 18.2.2021 na webu města. Nebudeme muset čekat na výroční zprávu do 1.3.2022 :-) jsem zvědav.....

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nevidím důvod, proč odpovídat anonymům. Od toho úřad není.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

To jsou zase "krásné" poměry v Novém Boru ...
Jen poznámka: Nemyslím, že by stížnost ÚOOÚ anonymního/smyšleného žadatele uspěla. Obecní úřady mají obecnou licenci zjišťovat si občany v ROB podle zákona o obcích. Protože zákon 106 ukládá žadateli o informace uvést: jméno a příjmení, datum narození a doručovací adresu (může být i "prostý" e-mail), lze dovodit, že neuvedení správných/existujících údajů je důvodem pro odložení.
Hezký týden všem!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pan Ing.Honzík v mailu,který jsem jako členka RM obdržela 9.12. 2020,ne 10.12., píše,že se prostřednictvím zákona o svobodném přístupu k informacím dotazoval na MěÚ a že mu informace byly poskytnuty a jsou zveřejněny na stránkách města.
Mail obdržený 9.12.2020 nesplňoval náležitosti žádosti o poskytnutí informací dle 106/1999 .Ani tak nebyl koncipován..
Přeji pěkné dny a pevné zdraví!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Nebyl to Ing. Honzík, ale RSDr. Maruška.
K tomuto závěru jsem dospěl aplikací Heisenbergerova principu neurčitosti s využitím Schrödingerovy kočky.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

:-)))

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

V NB je zas tradičně veselo. Jen mne zaráží (poněkolikáté), že máte pane zahradníku takové informace, jako by jste tam seděl. Nicméně zase jste v rozporu, také poněkolikáté. Píšete
...Fyzická osoba uvede jméno, příjmení, datum narození , bydliště nebo adresu pro doručování popř. i email v případě, výhradně je-li žádost podávána písemně.
Já tomu rozumím, že byla podána písemně. Ústně rozhodně ne.
Zajímavé je pro mne taky ze zápisu... Odbor správy majetku dotyčnému připravil
odpověď, kterou Ing. Honzík (neztotožněný) obdržel. Takže se mu na mail odpovědělo.
V Boru budou asi potřebovat soukromého detektiva. Nevezmete to pane zahradníku (taky neztotožněný :o))) ) ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

No, moldavite, já vám nepomůžu , jsem jenom občan. Nejlíp informovaná tady je paní Šepsová, neboť je členkou rady města. Ona a další členové rady vědí, co přesně v prosincovém emailu Ing.Honzíka bylo. Taky mě samozřejmě napadlo, že nemuseli v tom případě žadatele filcovat v registu. Stačilo se podívat komu město odpovídalo na žádosti o informace týkající se Tyršova náměstí. Ukázalo by se, kdo může být Ing.Honzík. Já bohužel ani nevím, jak byla prosincová žádost podána, předpokládám, že emailem , když se potom zjišťovalo bydliště. Odbor správy majetku zaslal odpověď žadateli , to zmínil starosta , když odpovídal Ing.Lischkovi a zde to píše výš i p.Šepsová .
Nejsem žádný detektiv , ale mám rád ve věcech jasno .
Znovu se vrátím k zák.č 106/1999 Sb. a budu rád, podaří -li se nám společně ve věcné diskuzi dobrat se konsenzu. Kdo může byt žadatelem o informaci ? Každá fyzická osoba (tedy i neobčan obce, i cizinec či apolita ,i nezletilá osoba, nezletilý cizinec. Každá právnická osoba i z jiné obce, i cizozemská. ) Kolman P : Právo na informace, vydav. Masarykova univerzita - MUNI Press, str. 19 Nikde se neuvádí, že je třeba zjišťovat totožnost nebo bydliště žadatele. Tedy - já jsem nic takového nenašel . Můžete to taky zkusit :-), třeba se to někomu podaří .

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Paní doktorka dodává ty oficiální zprávy. Vy máte ty zákulisní, ty jsou zábavnější. Tak zase příště!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ale nikde v tom zákoně není, že by se mělo odpovídat někomu, kdo není schopen se identifikovat. Byť by se pokusit tvářit jako Ing.. Zahradník.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)Howg

Myslím,že již netřeba dalších vyjádření k tomu mailu, který RM obdržela 9.12. 2020. Jak jsem psala-nebyl vůbec koncipován jako žádost dle 106/1999, to je podstatné!!!
Takzvaný Zahradník napsal 21.2.2021 razantně a nekompromisně -cituji:
Tedy pro přesnost : Rada města (včetně vás ) byla žádostí obeslána elektronicky 10.12.2020
tedy v prosinci. .
22.2. píše : Já bohužel ani nevím, jak byla prosincová žádost podána, předpokládám, že emailem , když se potom zjišťovalo bydliště.
No comment. Howg
Hezký den a pevné zdraví,britská mutace se šíří a je všude kolem nás. Bohužel.

Nakonec malý vtip.Prý,když budou muset lidé nosit dvě roušky ,jak zněl jeden návrh,tak Hamáček dvě červené mikiny.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Taky jeden dobrý. Kámo, nemám FFP2, co mám dělat? No běž si ho snad koupit! Hmm, Jenže bez respirátoru do obchodu nesmím.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) Ta čeština!

Trochu odlehčení- až půjdete někdy na procházku v N.Boru nebo na nákup, přivítají vás kousek od vyústění Zahradní ulice na náměstí dvě pěkné a viditelné cedulky oznamující, kam že nemáte vstupovat. Že to je soukromí pozemek. Cedule jsou dvě,umístěny ve vjezdu do dvora vedle bývalé restaurace Sklář . A se stejnou pyšnou pravopisnou chybou.Jo, soukromí je soukromí a tak i soukromý pozemek je soukromí pozemek..
Hezký den a pevné zdraví!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) Ta čeština!

Nečekal jsem, že se uzavření škol projeví tak brzy.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Anebo to to psal někdo,koho se na maturitu nikdo nikdy neptal...

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

P.D. neustále kritizuje nedodržování protiepidemiologických opatření. Od 1. do 21. 3. 2021 platí omezení pohybu v rámci okresu a v rámci obce
Pobyt v přírodě a parcích je možný POUZE NA ÚZEMÍ OBCE, kde mám trvalý pobyt nebo bydliště.
Pobyt v přírodě NENÍ MOŽNÝ MIMO OBEC ANI MIMO OKRES!
https://okresy.mvcr.cz/sport-a-pobyt-v-prirode/

Kupodivu na FB profilu najdeme jeho fotky, jako vždy přesně datované
V Lindavě 7.3.2021
Starý jez na Ploučnici nedaleko Zákup.7.3.2021
COURAL JSEM U PLOUČNICE v Č.LÍPĚ 15.3.2021
/archivováno/

Porušení krizového opatření vlády
Většina současných restrikcí je stanovena krizovými opatřeními vlády, za jejich porušení hrozí pokuta až do výše 20.000,-Kč.
https://covid.gov.cz/situace/onemocneni-obecne-o-opatrenich/sankce

Člověk by myslel, že půjde příkladem.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

A vy jdete příkladem slídilům a práskačům , že ?

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Ale,ale- jaké práskání? Pokud jde o veřejný profil kohokoliv,tak si tento jistě uvědomuje, že věci z jeho veřejného profilu může kdokoliv sdílet,bavit se jimi,kritizovat, ukládat si to atd. A pokud si to neuvědomuje, tak,ať se radši nechlubí,nepíše atd. Já mám taky archivováno několik fotek z jeho skříňky ,když plival na mou rodinu. Několik se jich hodilo k připomenutí při přestupkovém řízení,který "Trojručka",jak se mu v Boru říká, vůči mé osobě vyvolal a jaksi se nepamatoval,že by něco takového napsal, srab. Tak mu to bylo připomenuto. Další mám na věčné časy pro pobavení. Mého muže chtěl nazvat neonacistou,ale napsal do té své skříňky,že je neonasta . Uznejte, to se žalovat prostě nedá,i kdyby člověk chtěl, a jistě vyhrál. Neboť was ist das neonasta ? Jeho FB profil mne nezajímá,dyslexie máme dost od našeho premiéra.
Hezký slunný den přeji !

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Převzato z https://www.novy-bor.cz/
K dnešnímu dni 18. 3. 2021 je v Novém Boru 283 nakažených obyvatel, 8 hospitalizovaných.

Počet nakažených spoluobčanů, bohužel, strmě roste; a to na městském webu cudně není zveřejňován ten nejsmutnější údaj.

Přesto stále vídám spoustu bezohledných jedinců, kteří na ulici bohorovně míjí kolemjdoucí bez roušky, neřkuli respirátoru. Už jsem zažil, že se ke mně přihrnula rodinka bez jakékoli ochrany dýchacích cest s dotazem: "Vy jste ten zastupitel....".

Jak je možné, že veřejné mínění neodsoudí tyto bezohledné sobce, ba nezřídka s nimi dokonce sympatizuje?
Škoda, že nejoprsklejší z nich nelze za trest poslat alespoň na jednu směnu jako pomocnou sílu na covidové oddělení do nemocnice v České Lípě. Snad by po této zkušenosti byli ohleduplnější.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Máte naprostou pravdu. Kdyby na to přišlo,tak Městská policie bude muset denně zaklekávat na desítky občanů.. U některých by nepomohla ani zkušenost s covidovým oddělením v nemocnici. Bohužel. Asi nenošením roušek vyjadřují"svobodu",aniž by věděli pořádně,co ta kategorie znamená. Hezký slunný den přeji!

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Pane zahradníku, na slídily a práskače něčího formátu skutečně nemám. Ani se o mě nepíše jako o notorickém podavači trestních oznámení.
Nemohu za to, že ve středu, kdy jednou za týden vytáhnu paty z domova a jedu nakupovat, postávám před masnou, až na mne přijde při současných opatřeních, v prodejně řada a juká na mne nástěnka určená veřejnosti. A jestli u mne vzbudí zájem, podívat se na další názory autora vytvářené na profilu opět určenému veřejnosti, mimochodem s 5tis. přátel, to je slídění a práskání?
A to nepíši, že uráží dokonce ženu, senátorku, že je horší než kráva a má politické orgasmy apod.? Na adresu Bartoše...Ivan Bartoš je větší značka, on má být premiér, říká šéf Starostů Rakušan. ????Já bych řekl, že vetší sračka????!
Že šíří o Pirátech nepravdivé pomluvy, za které již nyní stojí autoři před soudem. Přes upozornění, že jde o lež?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/hoax-nepravdivy-vyrok-sireni-facebook-zaloba-piratska-strana-soud.A210317_104406_domaci_iri?

Pavel Danys
9.3.2021 ·
????NOVÝ UPRCHLICKÝ TÁBOR V PRAZE díky PIRÁTŮM! Všechna naše média o tom samozřejmě mlčí. ???????????????? atd....

Jinak sám šílel po každém porušení vládních nařízení, např.
PROČ POLICIE ČR NEKONÁ PŘI NEDODRŽOVÁNÍ OPATŘENÍ PROTI ŠÍŘENÍ COVIDU ???PROTOŽE JÍ ŠÉFUJE PODĚLANEJ SOCAN HAMÁČEK!!!!

Tak doufejme, že vyvodí pro sebe jako politicky činný závěry. Třeba Kalousek a Jurečka se veřejně omluvili. Mohl by na své nástěnce taky. A poslat něco na charitu, jako např. A. Schillerová za ty bezpečnostní pásy.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2) Dodatek

Možná jste zaznamenal, jak i já jsem byl zde osobami z NB vláčen jako údajný potomek nacisty. To je taková dnešní móda, kdy si každý myslí, že je svoboda slova a může....
No hezky se vyjádřil pan I. Bartoš, též na FB, dle mého politik do současné doby.

Přemýšlel jsem, zda toto budu sdílet. Nakonec jsem se rozhodl, že jo. Třeba se totiž někomu rozsvítí a přehodnotí své chování.
Nikomu, zdůrazňuji nikomu, ani lidem, který zrovna nemusím, bych nepřál, aby v životě prožívali zlý věci a chvíle. Neraduju se, když se někomu něco stane. Nechápu motivy lidí, který na jiný útočí, vyhrožují jim, jsou sprostý a vulgární, obtěžují je, nebo stalkují, a to jak ve virtuálním, tak reálným životě. Říkám si, zda třeba jejich rodina ví, co on nebo ona píše furt na tom počítači a na Facebooku. Někdy se podobných lidí na to rovnou zeptám.
Ale nejsou to jen ti agresoři, kteří se tak chovají, ale přispívají stejnou měrou i ti, kdo vytváří pro toto chování podhoubí, ať už je jejich motivace jakákoliv sdílí aktivně koláže, falešný zprávy a pomluvy. Někdy je to třeba jen „taková nedbalost“ a vlastně spontánní chování „Tohle jsem viděl. To je hustý pošlu to dál.“ Faktická škoda na životě jiných je však zřejmá.....Ať už je cílem pomluv a útoků kdokoliv, měli bychom jako společnost umět říci jasné ne takovému chování a když už k tomuto nemáte sílu nebo třeba čas, tak se na takovém chování alespoň aktivně nepodílet.
Nešířit lži, nepřisadit si v diskusi jenom proto, že vám tam dají lajkýsky nějaký profily.
Nebo vám ten či onen (klidně jiný politik, nebo nějaká známá osoba ) není sympatický a/nebo prostě máte na něco pifku a přijde vám jako dobrý hromosvod.
Vzájemná slušnost je základním tmelem každý společnosti.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Tohle jste napsal hezky, souhlasím s vámi. Já nejsem na facebooku, nikomu nepřeposílám řetězový maily a když ke mě nějakej zabloudí , bez čtení ho vyhodím. V diskuzi mluvím sám za sebe - svými slovy . A Danys, ten mě dávno nezajímá a já nechápu, proč ho stále sledujete a šíříte to dál.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

No schválně : Zkuste si zapnout teď přímý přenos z jednání zastupitelstva. Je bez zastupitelů. to by nevadilo ,ale z každého slova starosty polovina vypadne. Jakoby se zakoktával . Před malou chvílí nechala místostarostka rozsvítit :-) To nám občanům jistě pomůže :-)) Jsem teda zvědavej, jestli bude alespoň na týden na webu slyšitelnej záznam . Takže nic.

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Tak konečně je to líp slyšet , jsou u bodu 8. Zas ale někdo začal bušit do klávesnice se zapnutým mikrofonem. Bezva přenos :-)

Nahoru

Re: Novoborské aktuality (2)

Na ZM 7.4. byla na popud ministerstva změněna vyhláška o odpadech. Cituji: V čl. 6 v odst. 3 se ruší znění písm. a) a nahrazuje se tímto zněním: „ve výši 2/7 výše poplatku se poskytuje poplatníkům dle čl. 2 odst. 1 písm. b) vyhlášky, pokud stavba určená k individuální rekreaci, byt nebo rodinný dům (dále jen „nemovitost“), ve kterých není přihlášena žádná osoba , nejsou využívány nejméně 5 po sobě jdoucích kalendářních měsíců a současně nejbližší nádoba na směsný komunální odpad je umístěna ve vzdálenosti větší než 300 metrů od nemovitosti.“

"Jednoduché", není-liž pravda.

Nahoru