Dnes je 23. 09. 2024
svátek má Berta

Dopravní obslužnost se nezmění

Archiv

Kraj v příštím roce přispěje na autobusovou dopravu 157 miliony korun, na železniční 95 miliony a na tramvajovou trať mezi Libercem a Jabloncem 11 miliony.


"Je to stejně jako letos," uvedl Miroslav Mach.


Především České dráhy, ale také společnosti ČSAD a další firmy však požadují na krytí své ztráty mnohem víc peněz. Autodopravci dokládají kraji ztrátu zhruba mezi 32 až 35,5 koruny na jeden ujetý kilometr. Kraj jim ale může uhradit jen něco přes 29 korun. Kvůli nepokrytí celé celé ztráty hrozí, že firmám zůstane velmi málo peněz na obnovu dosluhujících vozů.


"V polovině roku 2004 uvidíme, co bude. Kdyby peníze na veřejnou dopravu nestačily, pokusíme se je najít v našem rozpočtu někde jinde," shrnul Miroslav Mach.


Města a obce budou veřejnou dopravu dotovat 90 korunami na jednoho obyvatele. Letos platily nejvýše 105 korun, méně než 90 korun přispívaly jen některé, například Nový Bor.


Obavy z problémů ve veřejné dopravě většina měst a obcí v kraji nemá. Podle Jaroslava Vančury, místostarosty Frýdlantu, položeného v odlehlé pohraniční oblasti, budou vlaky i autobusy obyvatelům stačit na cestu do práce i za jinými důležitými věcmi do Liberce a ostatních měst. Odříznutá od okolí nezůstane ani vesnice Višňová, dotýkající se polské hranice.


"Je důležité, že autobusy a vlaky budou jezdit i příští rok podobně jako letos. Bez veřejné dopravy by zůstali lidé v obci bez práce a život by tady skončil," řekla starostka Marie Matušková.