Dnes je 22. 09. 2024
svátek má Darina

České dráhy zakázaly jízdy na severočeské muzejní trati

Archiv

Vlaky vypravoval Klub přátel lokálky (KPL) a během uplynulých devíti let se staly v severních Čechách turistickou atrakcí. Vlaky přestaly na pětikilometrové trati jezdit během minulého víkendu. Železnice mezi Kamenickým Šenovem a Českou Kamenicí patří státu a KPL si ji pronajal od Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).


Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj MfD řekl, že klubu odebrala licenci SŽDC kvůli dluhům za používání trati. "Dluhy zůstaly po minulém vedení klubu, se správou jsme se ale dohodli na splátkovém kalendáři," uvedl pro MfD Zdeněk Kyncl z Klubu přátel lokálky. Podle Kyncla klub licenci stále vlastní a neodebírá ji SŽDC, ale Drážní úřad. Vyjádření SŽDC se deníku nepodařilo získat.


Při poslední jízdě vlak před týdnem vyjel z Kamenického Šenova a před Českou Kamenicí výpravčí Českých drah strojvedoucímu oznámil, že na nádraží nesmí. Vlak vrátil do Kamenického Šenova. "České dráhy porušily právo na rovný přístup k železniční dopravní cestě způsobem, který nemá v zemích EU obdoby. Své rozhodnutí nám dosud nevysvětlily," prohlásil Kyncl. Klubu vzniká kvůli zrušení plánovaných jízd ztráta a po Českých drahách ji chce vymáhat u soudu. Zájem turistů o výlety po zrušené trati z Kamenického Šenova do České Kamenice stoupal. Vlaky jezdily během prázdnin o víkendech čtyřikrát denně oběma směry, každý den přitom přepravily i 100 cestujících. Trať z České Kamenice vedla původně až do České Lípy. Provoz na ní skončil v roce 1979, na úseku mezi Kamenickým Šenovem a Českou Kamenicí zůstala ještě několik let nákladní doprava. Příležitostné jízdy se konají od roku 1997. Starosta Kamenického Šenova Ota Raiter označil jejich zastavení za diskriminaci. "Vůči Českým drahám zaujmeme tvrdé stanovisko," konstatoval Raiter.