Dnes je 01. 10. 2024
svátek má Igor

Nájemníci bytů na Severu mohou čerpat pomoc ze sociálního fondu

Další z tiskových zpráv společnosti CPI Byty: Od ledna 2011 mohou nájemníci společnosti CPI BYTY ve všech regionech v případě stavu sociální nouze čerpat pomoc ze Sociálního fondu společnosti. Pro rok 2011 do něj společnost vyčlenila 1 milion korun.

Společnost přistoupila ke zřízení sociálního fondu z důvodu zvýšených obav nájemníků z nadcházejícího růstu cen regulovaných činží. V tzv. sociální nouzi však končí lidé z často odlišných důvodů, jako jsou např. zdravotní obtíže, dlouhodobá nezaměstnanost, rozchod partnerů nebo různé pojistné události. Jen v tomto roce odpustila společnost CPI BYTY svým nájemníkům dluhy v celkové výši 380 tisíc korun. „Jsme si vědomi toho, že se člověk může do obtíží dostat i bez vlastního přičinění. Pokud se nájemníci dostanou do svízelné životní situace a mají zájem ji řešit, chceme jim podat pomocnou ruku,“ komentoval vznik Sociálního fondu společnosti obchodní ředitel společnosti Daniel Bacík.

Sociální fond společnosti CPI BYTY je určen všem nájemníkům, bez rozdílu výše nebo režimu nájemného, kteří se dostanou do sociální nouze a díky tomu nemohou dostát všem závazkům vyplývajícím z nájemní smlouvy. „Nemáme v úmyslu nahrazovat roli státu a existující sociální pomoc. Mohou však nastat případy, kdy
i nepatrná pomoc ze strany pronajímatele usnadní nájemníkům další kroky při řešení jejich problému také s úřady
,“ konstatoval Bacík.

I z toho důvodu mohou nájemníci žádat pomoc ze Sociálního fondu CPI BYTY výhradně na poplatky (z prodlení, za výměnu bytu ze zdravotních důvodů apod.), nikoliv na samotnou výši nájemného. Podmínkou je dosavadní řádné plnění povinností nájemníka.  

Žádat o zproštění poplatků z důvodů sociální nouze lze prostřednictvím formuláře, který bude k dispozici na webových stránkách společnosti a v tištěné podobě v klientských centrech. K žádosti bude třeba dodat také potvrzení z úřadu práce či správy sociálního zabezpečení, respektive od lékaře. Zvláštní komise pak každý měsíc žádosti projedná
a rozhodne o jejich oprávněnosti. Žadatele následně vyrozumí o výsledku.

Chceme nájemníky naučit takovéto situace řešit, ne před nimi utíkat. Neplacení nájmu
a nárůst poplatků z prodlení je často počátkem mnohem vážnějších problémů v budoucnosti. Vždy existuje způsob, jak danou situaci řešit
,“ vyzval nájemníky obchodní ředitel.